Μαλαισία - Βόρνεο: Μέσα στην ζούγκλα βρήκα την γαλήνη!

2019-07-16

Σαντακάν - Ποταμός Kinabatangan

Φύγαμε από το ξενοδοχείο μας στην Κουάλα Λουμπούρ στις 06:00 το πρωί καλώντας ταξί με το Grab για να μας πάει γρήγορα στο κεντρικό σταθμό KL sentral όπου θα παίρναμε το λεωφορείο για το αεροδρόμιο, αυτή την φορά με 15 myr. Φτάσαμε νωρίτερα από ότι περιμέναμε καθώς δεν υπήρχε κίνηση στο δρόμο και έτσι καθίσαμε για πρωινό στο αεροδρόμιο αφού σήμερα θα είχαμε γεμάτη μέρα και χρειαζόμασταν δυνάμεις. Για την ακρίβεια εδώ το πρωινό το λες και μεσημεριανό αφού ήταν νουντλς με κοτόπουλο μαζί με τον καφέ μας!!!

Η πτήση μας με την Air Asia ήταν στην ώρα της και μόλις προσγειωθήκαμε μας περίμεναν απ'την εταιρεία >> Lamag Wildlife Adventure << όπου θα ξεκινούσαμε κατευθείαν για το ποταμό Kinabatangan αφού πρώτα όμως σταματούσαμε στο σπήλαιο Gomantong που κρύβει ένα σπάνιο "θησαυρό" στο εσωτερικό του!

Η διαδρομή κράτησε πάνω από 2 ώρες οπότε ο ύπνος ήταν αναμενόμενος και άνετος αφού στο μικρό λεωφορείο ήμασταν μόνοι μας και χωρίς να το καταλάβουμε βρεθήκαμε στο σπήλαιο .

Το συγκεκριμένο σπήλαιο λοιπόν κρύβει ένα θησαυρό αλλιώτικο που κοστίζει πάνω από 2 εκατομμύρια για κάθε χρόνο που περνάει!!!
Για αυτό φυλάσσεται 24 ώρες και το προσωπικό ζει κυριολεκτικά εκεί.

Οι φωλιές των πουλιών [Swiftlet] που ζουν εδώ είναι ο θησαυρός όσο και αν φαίνεται απίστευτο, και αυτό γιατί με αυτές τις φωλιές φτιάχνεται η περίφημη nest soup που λατρεύουν οι Κινέζοι και παρόλο που είναι πανάκριβη την αγοράζουν σαν τρελοί θεωρώντας ότι κάνει καλό στην υγεία κάτι που δεν αποδεικνύεται επιστημονικά!!!

Οι φωλιές χτίζονται από το σάλιο των πτηνών, κατά τη διάρκεια της περιόδου αναπαραγωγής, σε ένα χρονικό διάστημα 35 ημερών, και περιέχουν υψηλά επίπεδα ασβεστίου, σιδήρου, καλίου και μαγνησίου.

Συλλέγουν τις φωλιές 3 φορές τον χρόνο για να μην υπάρχει ανεξέλεγκτη χρήση και οι υπάλληλοι κυριολεκτικά κρέμονται με σχοινιά με κίνδυνο της ζωής τους για να καταφέρουν να τις μαζέψουν σε ένα επάγγελμα που είναι δύσκολο αλλά υψηλά αμοιβόμενο όπως μας λέει ο ξεναγός μας .

Μετά τη συλλογή και τον καθαρισμό τους, οι φωλιές διαλύονται σε νερό, δημιουργώντας μια σούπα με ζελατινώδη υφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που συμβάλλει στην καλή υγεία του οργανισμού, αυξάνοντας τη λίμπιντο, βελτιώνοντας την πέψη, ανακουφίζοντας από το άσθμα κάτι που όπως προείπα δεν έχει αποδειχτεί από ιατρικής άποψης όμως οι Κινέζοι την καταναλώνουν με πάθος, όσοι βέβαια έχουν την οικονομική δυνατότητα καθώς μιλάμε για πανάκριβο πιάτο!

Οι τιμή για ένα πιάτο κοστίζει από 30 με 60 δολάρια και για ένα κιλό από φωλιές θα πρέπει να πληρώσει κάποιος 2.000 δολάρια για τις ανοιχτόχρωμες που αποτελούν την πιο light εκδοχή έως 10.000 δολάρια για αυτές με το κόκκινο χρώμα! Οπότε καταλάβατε τώρα γιατί η κυβέρνηση της Μαλαισίας δίνει τεράστια προσοχή στην φύλαξη του σπηλαίου καθώς τα έσοδα μόνο για αυτό το σπήλαιο ανέρχονται στα 2 εκατομμύρια το χρόνο όπως προείπα από τις εξαγωγές του προϊόντος.

Εκτός από τα Swiftlet βέβαια θα δείτε και πολλές νυχτερίδες μέσα στο σπήλαιο ένα περίεργο έντομο το οποίο όπως μας είπαν είναι πολύ δηλητηριώδες και ικανό να σκοτώσει ακόμα και άνθρωπο, και χιλιάδες πραγματικά κατσαρίδες!!!
Δεν έχω ξαναδεί τόσες πολλές στην ζωή μου, υπάρχουν παντού και περπατάς γύρω τους!

Από την βόλτα που κάναμε μέσα στο σπήλαιο στο οποίο θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας ένα καλό φακό κεφαλής αντιληφθήκαμε την υψηλή υγρασία που υπάρχει μέσα και με έντονη μυρωδιά από τα περιττώματα των πτηνών και αναρωτηθήκαμε πως μπορεί να ζει κάποιος εδώ μέσα για να φυλάει το μέρος, σε μια καλύβα ουσιαστικά. Το εξωτερικό φυλάκιο ήταν πολύ πιο μεγάλο και άνετο και αν κοιτάξετε ψηλά πριν μπείτε θα δείτε και φυλάκια και εκεί καθώς υπάρχουν τρύπες και μπορεί κάποιος να περάσει και να κλέψει τις φωλιές.

Θα χρειαστεί να πληρώσετε εισιτήριο για να μπείτε στην σπηλιά 30 myr και αλλά 30 myr για τις φωτογραφίες, αν και εμείς το δεύτερο καταφέραμε να το αποφύγουμε.

Να πω ότι έβρεχε με χαμηλή ένταση όσο βρισκόμασταν εκεί και έτσι συνέχισε όταν φτάσαμε στο ποτάμι όπου θα παίρναμε την βάρκα που θα μας μετέφερε στο υπέροχο κατάλυμα μας μέσα στην ζούγκλα και πάνω ακριβώς στο ποταμό στην απόλυτη ησυχία χωρίς κανένα άλλο σπίτι ή κατάλυμα να βρίσκεται εκεί.
Το μέρος που βρίσκεται το >> Tanjung bulat jungle camp << ονομάζεται oxbow lake καθώς ο ποταμός σχηματίζει κάτι σαν λίμνη αν το δεις από ψηλά και μάλιστα σε περιόδους με υψηλή βροχή ο ποταμός ξεχειλίζει και γίνεται κυριολεκτικά σαν λίμνη.

Είναι αυστηρά προστατευμένο μέρος και κάθε μήνα έρχονται από την κυβέρνηση για να κάνουν ελέγχους όπως μας λέει ο υπεύθυνος ο οποίος όπως όλο το προσωπικό είναι ντόπιος και προσπαθεί να κρατήσει αλώβητο αυτό το κομμάτι που αποτελεί καταφύγιο για τόσο σπάνια είδη ζώων.

Φτάσαμε στο κατάλυμα λοιπόν έπειτα από μια υπέροχη διαδρομή μέσα στο ποτάμι ενώ έβρεχε , όμως ευτυχώς ήμασταν καλά προετοιμασμένοι αφού γνωρίζαμε ότι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο έχοντας αδιάβροχα σκεπάσματα στα σακίδια μας από την emuscles.gr , τα κινητά ήταν ούτως ή άλλως αδιάβροχα και είχαμε μια μικρή αδιάβροχη τσάντα 2 λίτρων για τα πορτοφόλια και τα διαβατήρια για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Φτιάξαμε τα πράγματα μας στο δωμάτιο μας το οποίο ήταν πολύ καλύτερο από ότι περιμέναμε και ετοιμάστηκαμε για την πρώτη μας βαρκάδα με σκοπό την αναζήτηση πουλιών και ζώων.

Εδώ να πω ότι χρειάζεστε καλά κιάλια μεγάλης εμβέλειας ώστε να έχετε καλή οπτική των ζώων που θα σας δείχνει όταν τα εντοπίζει ο έμπειρος ξεναγός. Πραγματικά αν δεν ήταν εκείνος δεν θα βλέπαμε σχεδόν τίποτα. Με μάτια σαν του αετού εντόπιζε μικρά πτηνά από απόσταση που μόνο με τα κιάλια τα έβλεπες!

Ήμασταν χαρούμενοι καθώς εντοπίσαμε πολλές Proboscis monkeys που είναι αρκετά δύσκολο να δει κανείς και μας εξήγησε ότι η πρώτη ομάδα που είδαμε ήταν μόνο με αρσενικούς κάτι που ονομάζεται Bachelor για ευνόητους λόγους και η δεύτερη ομάδα ήταν το χαρέμι που θα πει ένας αρσενικός με πολλά θηλυκά!!! Οπότε όπως καταλάβετε ένας έχει τις πολλές γυναίκες και οι υπόλοιποι μένουν μόνοι τους και σε συνεχή προσπάθεια να κλέψουν το χαρέμι μέσα από μάχη ασφαλώς!

Ήθελα πάρα πολύ να δω το πανέμορφο μα και εξαιρετικά σπάνιο πτηνό το Rhino Hornbill και μου έκανε το χατήρι και εμφανίστηκε μπροστά μας ,σε απόσταση βέβαια αλλά με τα κιάλια το έβλεπες ,ένα πανέμορφο και εξαιρετικά συναισθηματικό πτηνό που μένει όλη την ζωή του με ένα σύντροφο και όταν το αρσενικό που έχει αναλάβει να ταΐζει το θηλυκό πεθάνει έπειτα κατά συνέπεια πεθαίνει και το θηλυκό.

Ξεχωρίζει για το ράμφος του που έχει ένα επιπλέον κομμάτι με κατεύθυνση προς τα πάνω για αυτό και ονομάζεται ρινοκερος βούκερος (Rhino hornbill), αλλά υπάρχουν και άλλα είδη βούκερου με διαφορετικό ράμφος. Καταφέραμε να δούμε και δεύτερο είδος που ήταν το helmeted hornbill το οποίο όπως προδίδει και το όνομα του μοιάζει να φορά κράνος!

Σας παραθέτω μία φωτογραφία με τα είδη Hornbill που μπορείτε να δείτε, εκείνο με το κράνος είναι το πάνω δεξιά.

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.